13.03.2018

Lecimy na Bali - kilka praktycznych informacji

Podróż z Polski na Bali jest dość długa, zwłaszcza, kiedy nie korzystamy z ofert biur podróży i organizujemy podróż na własną rękę. W takim przypadku musimy się dostosować do ofert przewoźników. Szukając najtańszych opcji, często wiążą się z tym długie oczekiwania na loty transferowe lub łączone z innymi liniami lotniczymi.

Bali airport

Podróż na Bali i z Bali w naszym przypadku, była najdłuższą z dotychczasowych. Ponieważ większość dalekich lotów zaczyna się z Warszawy, a nie mieszkamy w Warszawie to dojazd na lotnisko zajął nam ok. 6 godzin. Na odprawę trzeba być około 3 godziny wcześniej. Korzystaliśmy z usług Turkish Airlines oraz AirAsia.

Liniami Turkish Airlines lecieliśmy z Warszawy do Stambułu ok. 2 godzin, i potem 7 godzin oczekiwaliśmy na przelot do Jakarty (Jawa), który trwał ok. 11 godzin.

Potem ok. 4 godzin czekaliśmy w Jakarcie i samolotem AirAsia lecieliśmy ok.1,5 godziny na Bali. Stamtąd już tylko do wybranego hotelu. Licząc godzinowo byliśmy ok.40 godzin w podróży w jedną stronę. Droga powrotna trwała mniej więcej tyle samo. Trzeba zwracać uwagę na różne strefy czasowe. Między Polską a Bali jest 7h różnicy.

Istambul airport - oczekiwanie na lot transferowy

Chciałbym się tu podzielić kilkoma informacjami, myślę bardzo przydatnymi w podróży. Korzystając z linii Turkish Airlines w każdym locie serwowane są posiłki i napoje, w krótszym jeden, a w dłuższym dwa. Niestety bardzo często tranzyt organizowany przez Turkish wiąże się z długim okresem oczekiwania na kolejny lot.  Mało rozpowszechnianą informacją, jest możliwość otrzymania darmowego posiłku na lotnisku w Istambule. Przysługuje on każdemu pasażerowi Turkish Airlines, jeżeli okres oczekiwania na kolejny lot tranzytowy jest dłuższy niż 5 godzin. Bony na posiłek otrzymuje się w specjalnym, wyznaczonym do tego punkcie obsługi pasażerów. Wystarczy tylko okazać paszport i bilety lotnicze. Posiłek można otrzymać  w jednym z 4 wyznaczonych lokali gastronomicznych znajdujących się na lotnisku.

Istanbul airport - punkt obsługi pasażerów, tutaj można otrzymać bony na posiłek, jeżeli czas oczekiwania na przesiadkę jest dłuższy niż 5h

Polecam :Turcusine

Darmowy posiłek z Turcusine dla 2 osób w czasie oczekiwania na transfer

Nie polecam: Sbarro -  średnio miła obsługa, jedzenie zimne, byle jakie i nie smaczne

Pozostałych: Burger King, Popeyes - nie mieliśmy okazji spróbować.

Ważna informacja:
W Indonezji otrzymujemy bezpłatną wizę turystyczną ważną do 30 dni. Wizę otrzymuje się na pierwszym indonezyjskim lotnisku. W naszym przypadku było to w Jakarcie na Jawie. Do Indonezji nie wolno wwozić żadnego jedzenia z Europy. Wszystkie zapasy, jeszcze z Polski musimy wyrzucić i to jeszcze przed przejściem odprawy i otrzymaniem wizy. Wszystkie cukieraski, ciasteczka, chipsy i inne podróżne smakołyki wędrują do kosza, inaczej mogłyby być spore problemy. Będąc już na lotnisku w Jakarcie trzeba sprawdzić czy dalsza podróż odbywa się w terminalu International czy Domestic. Są to dwa różne lotniska ale odległość miedzy nimi można pokonać pieszo w kilkanaście minut.

Jeżeli chodzi o mniejsze linie lotnicze takie jak np. AirAsia lub tym podobne należny zwracać uwagę na warunki bagażowe, ponieważ często bagaż podręczny ma zupełnie inne wymiary niż u dużych przewoźników. Często trzeba dokupić bagaż rejestrowany, ponieważ nie jest on zawarty w cenie biletu, i niejednokrotnie opłata za bagaż jest droższa niż sam bilet.
Natomiast jeżeli przelatujemy w ramach jednego kraju (loty domestic) możemy mieć na pokładzie samolotu płyny, nikt mam nie zabierze żadnego napoju. Często miejscowi wnoszą na pokład samolotu, zamiast jednego kilka bagaży podręcznych o znacznie większej niż dopuszczalna waga, ale to już od każdego zależny na ile chce ryzykować ewentualną konfiskatą bagażu.

Jaka szkoda, że wakacje nie mogą trwać wiecznie

BONUS
Jeżeli szukasz dowolnego zakwaterowania w dowolnym miejscu na świecie, dokonasz i zrealizujesz rezerwację za pośrednictwem tego linka  otrzymasz od booking.com bonus w wysokości 50 zł.